Lucia

13 december är det redan, vilket innebär lucia. En dag jag gillar då jag alltid ser fram emot att kolla på denna högtid, vilket är lucian i skolan. Vi, iallafall jag, är ju uppvuxna med att se det traditionella luciatåget, med massa tärnor, pepparkaksgubbar, tomtar osv. Det är mysigt att kolla på nu så här nära inpå julen. Men tyvärr så blev våran skolas ''luciatåg'' så misslyckat som det kunde bli. Både skämmigt och tråkigt att musikläraren ska behöva tro att detta är någon brodway show. Det hela bestod av en lucia plus cirka sju svartkläda elever som sjöng en blandning av rock/salsa/konstig musik- remix av några lucia/jullåtar, vilket inte alls var passande till hur det egentligen borde ha vart, alltså vart den en stor besvikelse, andra året i rad. Dock ser jag inte hela lucian som negativt, måste ju berömma självaste lucian som var Ida, jätte fin och söt var du! En perfekt lucia. Där kom det enda positiva. Utöver detta var dagen riktigt skön, bara lucia och en halv svenska lektion.
Bild snodd från Sofias blogg ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0