The world is yours

Lite tankar som ploppade upp i huvudet idag. Har kommit fram till att jag verkligen kommer sakna skolan efter studenten. Tänk att jag redan nu känner så.. och det är ingen nyhet att många som tagit studenten saknar skolan, men att jag tänker på det redan nu känns ju lite sådär. Tänk er vilken tygghet man har när man går på gymnasiet, man vet att man har någonstans att gå, likaså när man har sommarlov, då vet man att när sommaren väl är slut så har man någonstans att gå. Nu är det ju inte så att jag gillar skolan för pluggets skull, verkligen inte, det är något jag får ångest över. Det är ju för vännernas skull man kommer till skolan, för ungänget och för att träffa folk. Detta är något jag kommer sakna otroligt mycket. Är nästan lite avundsjuk på min syster som ska börja gymnasiet i höst nästa år, känns som att jag inte är redo för verkligheten efter studenten, men jag skulle aldrig orka ännu ett år. Sen det är ju klart att jag verkligen verkligen längtar till studenten, till friheten och alla nya möjligheter, otroligt spännande men samtidigt väldigt skrämande. Vad ska jag göra? Hur kommer mitt liv se ut? Det är det jag är mest skärrad över, att veta vad man ska göra.. självklart ska jag gå på högskola osv, men vad har jag inte en aning om.. vet iallafall att jag vill plugga utomlands, men hur, när och vad vet jag ej! Men det är livets gång, man vet aldrig vad som ligger framför och väntar på en. Livet är en lång resa och vägen är inte alltid en dans på rosor, men det är något man är tvungen att acceptera och istället för att tänka på det negativa ska man istället se allt det positiva och alla möjligheter man har. Du är den som har makten att bestämma hur dit liv ska se ut och hur du ska utforma det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0