Nattens tankar

Det kanske är så att man tror och hoppas för mycket på saker och ting som man egentligen vet inte kommer hända. Det kan vara alla möjliga saker, bland annat att hoppas på att det ska bi som förut, vilken inte är så troligt att det blir, för oftast är det ju så att det aldrig blir som det en gång varit, vilken bevisar att man inte ska ta förgivet saker/personer som betyder något för en. För när de väl är borta, är de borta föralltid ur ens liv. Trust me, I know.

Jag hatar när man tror att man vet en sak som man är helt säker på, och sedan bevisar det sig att det inte alls var så som man trodde. Menar att man kan verkligen tolka fel här i livet, tro för mycket eller för lite om folk, tro en sak om en människa som man är helt inställt på att man har rätt, men sen så har man så fel man kan komma.
.
Jad är en sådan person som utifrån det  jag ser bildar mig en uppfattning om hur den personen är, och det hatar jag med mig själv för jag vill inte vara den som dömmer andra för man vill ju själv inte att andra ska dömma en själv. Men det är lättre sagt en gjort.
Det känns som att jag babblar på massor av orelevanta saker förtillfället, och det kan jag skylla på att jag är trött med tanke på vad klockan är och över att jag gick och la mig sent natten innan.
.
Ville bara säga att man kan tro så mycket om en person som man tror stämmer in helt korrekt, men ack så fel man kan ha när man inser hur fel man hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0