Time For A Change

Nu när allt väl har dragit igång, nytt år, ny termin etc, känner jag mig mer motiverad till att åstadkomma saker och ting för mig i mitt liv. Hade under hela höstterminen tappat all min ork samt motivation vilket ledde till att jag gjorde mycket som jag i dagsläget ångrar. Det som tyngde ner mig som mest var att jag lät mig själv strunta i skolan och blunda för allt jag hade att göra, tänkte att ''jag fixar det sen'' vilket inte alls var ett smart resonemang från min sida då jag insett att lämna allt viktigt till slutet aldrig lönar sig i slutändan. Då kommer vi till den punkten i mitt liv då jag insett hur blind jag varit under princip hela hösten, inte bara skolan men även i mycket annat. Jag har kommit fram till att det är endast jag själv som kan ändra på mig själv för att inte gå miste om det viktiga här i livet och min kännedom om detta resulterar i att jag vet vad jag vill åstadkomma från mig själv. Min motivation har kommit tillbaka likaså som mitt positiva tankesätt. Jag vet vad jag har att göra vilket är lättre nu än om jag inte hade vetat det, som i höstas. Känns som att allt det negativa om vart som en dimma runt mig sakta men säker börjar försvinna vilket gör att jag mår bättre och känner mig starkare. Nytt år, nya möjligheter, hur klyschéaktigt detta än nu låter så finns det en poäng i dom orden, även fast jag anser att man inte ska ändra på sig enbart för att ett nytt år är kommet, utan vilken tidpunkt det än är på året finns det en chans till förbättring och förändring. Så slutligen finns det egentligen bara en sak att säga, ge aldrig upp även fast du känner att du fått nog, för i slutändan lönar sig att slit, vilket bara kommer göra dig själv gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0