Låt aldrig någon någonsin behandla dig illa

Det värsta jag vet är mobbning! Avskyr det, hatar det, blir så arg.. Hur kan en annan människa vara på en annan och trycka ner den så att den mår dåligt? Förstår mig verkligen inte på det. Att den ger sig på en annan individ för att vadå, göra den ledsen, få den att känna sig otillräcklig?! Bara för att mobbaren har tråkigt, brist på annat att göra? Att behandla en annan människa illa och vara medveten om det är så lågt man kan komma. Det visar på att den personen inte är något annat än svag och för att få sig själv att må bättre och försöka vara bättre låter han sig själv gå på oskyldiga personer genom att uttsäta offret för kränkningar och genom all handlig gentemot den personen göra livet till ett helvette för den. Detta skadar den som blir utsatt för detta otroligt mycket på den psykiska sidan, även då det bara pågår under en viss period så stannar minnet och händelserna personen blivit utsatt för föralltid i minnet och inom sig. Det är detta mobbarna inte vet om, att det dom tror är någon ''rolig'' grej att hålla på med kan förstöra en hel människas liv. Det finns många teorier om varför personer som till en början var små oskyldiga varelser blir till personer som mobbar. Min teori är att de personer som börjar med det kan ha haft en jobbig uppväxt och mått dåligt väldigt mycket pågrund av det som hänt, vad det nu än är, och pågrund av det känner dom en skyldighet att göra andra personers liv till lika jobbigt som de själva haft det. Detta för att de inte vill att andra ska ha det bättre än de själva har det. Detta resulterar i att mobbaren får status och makt som gör att andra runt om kring honom ''fruktar'' honom och på det sättet mår han bra, för att han ser att ingen vågar ge sig på honom. Detta är då bara en teori och det behöver absolut inte vara så, alla personer är olika och de bakomliggande orsakerna och faktoererna till varför en person börjar mobba kan vara många.
Så, för att avrunda denna ''uppsats'' så ska jag avsluta med att säga att alla är lika värda, hur dåligt självförtroende man än har ska man aldrig låta en annan person göra det värre och till en börda för sig, låt aldrig någon klapma ner dig, ta aldrig emot skit och gå ut i världen med ett leende på läpparna och styrka inom dig!
.
Fick ett litet rus av att få skriva av mig om vad som flög runt i huvudet på mig, på saker jag verkligen stör mig på och detta var en sak som ligger på min ''vad-jag-stör-mig-på-lista''.
Varför jag började skriva så pass mycket om detta ämne är för att jag fick höra en händelse om just mobbning och var då tvungen att ta upp det, själva ämnet allmänt, då det är så pass stort och berörande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0