Tisdag / onsdag

Måste berätta om tisdgens fail. Jobbade morgon och det finns ett kapprum nere i källaren där alla sjuksköterskor har sina skåp där man kan hänga i kläder och väskor, och jag har då också ett skåp där. Efter att ha jobbar klart för dagen är jag på väg ner i hissen för att byta om och cykla hem och kommer då på att jag inte har någon nyckel till skåpet. Är så dum att jag lämnat den i min väska och låst in den i skåpet.. det är ju hänglås så ganska lätt hänt att råka göra det. Men jag får ju panik, har ju alla mina grejer där inne, så springer runt som en galning i sjukhuset och kollar med folk om de vet nån som kan dyrka upp hänglåset men tydligen så skulle det vara värsta grejen och ta lång tid :s Tillslut ringer jag hem till mamma och kollar om hon har en extra nyckel, men det hade hon inte... Så mamma kommer ner till jobbet, fixar fram nån vaktmästare och han dyrkar upp låset, klart på 2 sekunder. Haha orkar inte, hur kan man vara så klantig?! Tydligen så var jag den tredje den veckan som han behövt göra likadant på, känns ju lite bättre haha. Så nu får jag hålla koll på nyckeln så att jag inte råkar göra samma misstag igen!
.
Onsdag idag då. Jobbade 12-19 och det kunde ju inte ha vart en sämre tid eller dag att jobba på, ärligt.. Idag har det ju vart sommarens hittils varmaste och soligaste dag och jag MISSADE DEN! Vart lite ledsen med tanke på att jag längtat efter att få sola och efter ett riktigt sommarväder, men icke, det var inte min tur idag. Har kollat på SMHI och det ser inte positivt ut, visst det kommer vara varmt men molnigt och regn kan förekomma, kul. Tack och hej för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0